Łosoś w pomarańczach


Nabrałem ostatnio ochoty na łososia ale jak to na mnie przystało ( a moja natura łamie stereotypy ) musi być oryginalny i  tak oto powstał Łosoś w pomarańczach. Oryginalny to jedno, pyszny to mało powiedziane.



Składniki : ( proporcje na 2 os. )
  • łosoś norweski w kawałku (dużym )
  • 1 pomarańcza
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • sól, pieprz
Przygotowanie :
Łososia przecinam na pół. Z soku z połowy pomarańczy i sosu sojowego robię marynatę do której wkładam na minimum 1h łososia. Po odsączeniu doprawiam odrobinką soli i pieprzu i kładę na grilla.
Jeśli posiadacie grilla BROIL KING ( tak jak ja mam czasowo okazję ) to łososia kładziemy bezpośrednio na ruszta skórą w dół na ok 8 minut w temp ok 200 stopni.
Na zwykłym grillu zawijam łososia w folię aluminiową i grilluję po ok 7 minut z każdej strony.
Podaję na plastrach z drugiej połówki pomarańczy.

Łosoś w pomarańczach BROIL KING mechanik grilluje

Łosoś w pomarańczach BROIL KING mechanik grilluje

Łosoś w pomarańczach BROIL KING mechanik grilluje

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ryba i cytrusy bardzo do siebie pasują i ja muszę przyznać, że również lubię właśnie takie połączenie. Jak dla mnie także świetnie sprawdza się łosoś wędzony an gorąco https://mowisalmon.pl/produkty/losos-wedzony-na-goraco/ i muszę przyznać, że mi pasuje taka ryba.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...